Автор Тема: Правилата на Общи поръчки от Бриклинк!  (Прочетена 2606 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен vladoniki

  • Администратор
  • Супер маниак
  • *****
  • Публикации: 4713
  • Пол: Мъж
    • Владо Никифоров
  • Набор: '82
  • Телефон: 0888897207
Правилата на Общи поръчки от Бриклинк!
« -: 31, Октомври, 2015, 10:57:26 pm »
Какво е раздел "Общи поръчки от Bricklink"?

Раздел, в който се организират общи поръчки от Бриклинк. Идеята е да се съберат няколко потребители, които желаят да поръчат дадени части или комплекти от определен магазин в Бриклинк, като си поделят транспортните разходи.

Използвани съкращения:
- ГК - Главен купувач - това е потребителят, който организира, поддържа и посреща, сортира и раздава поръчката.
- КК - Ко-купувач - това са потребителите, които се включват в общата поръчка.

Какви са задълженията на ГК?
С започването на обща поръчка ГК се ангажира да я води и поддържа отговорно, прецизно и честно от самото й начало до края й.

Начало на поръчка:
Когато ГК отвори поръчка в Бриклинк, публикува тема в текущия раздел на форума. Заглавието на темата трябва да започва с "Обща поръчка:", последвано от името на магазина и крайният срок, до когато поръчката ще бъде отворена.
В темата задължително трябва да има следната информация:
- точното име на магазина
- точна връзка към магазина
- дата и час, до който поръчката ще бъде отворена
- начините, по които КК могат да изпратят плащане за частите, които са поръчали
- ограничения и важни напомняния - ако магазинът има специални изисквания, то те трябва задължително да се отбележат. Примерно - ограничения лотове/цени, допълнителни такси (ПейПал, опаковка и други) и всичко останало, което има отношение към поръчката.
- допълнителни изисквания на ГК, ако има такива. С тази опция ГК може да ограничи евентуални потребители, които, по негова преценка, не могат да участват в поръчката.

Поддръжка на поръчката:
- ГК трябва възможно по-бързо да добавя частите на КК - така се намалява възможността частите да бъдат купени от 3-та страна.
- ГК трябва да публикува на видно място списък с частите, които са били добавени до момента - така се избягва евентуално разминаване в желанията на КК и реално поръчаните части.

Плащане на поръчката:
- ГК трябва да публикува подробна и лесно разбираема сметка, която включва имената и никовете на всеки един от КК, теглото и стойността на частите на всеки КК, дялово разпределение на транспортните разходи и други такси (ако има определени такива от магазина), обща стойност, която трябва да плати всеки от КК в български левове. В сметката трябва ясно да се вижда стойността на цялата доставка и размерът на допълнителните такси (ако има определени от магазина), както и валутният курс, по който се изчислява левовата равностойност.
- Транспортните разходи трябва да бъдат разпределени между участниците (КК) пропорционално спрямо теглото на поръчаните от всеки части.
- Сметката трябва да е публикувана на видно място в темата не по-късно от 24 часа след излизане на фактурата от магазина.
- Валутен курс - курсът трябва да бъде реалният, на които се търгува валутата към текущия момент на поръчката, но не и по-висок. Обикновено банките взимат такса превалутиране, когато ГК плаща от левова сметка в друга валута. Обикновено тази такса е под 1% и може да бъде включена в курса.
- ГК НЯМА право да начислява допълнителни такси! Целта на общите поръчки е взаимопомощ, а не печалба.
- ГК трябва да плати поръчката не по-късно от 24 часа, след като са пристигнали всички плащания от КК. Информацията за плащанията трябва да се поддържа актуална.

Посрещане, сортиране и раздаване на поръчката:
- По време на пътуване на пратката, ГК трябва да поддържа актуална информация за движението на пакета.
- При пристигна на пратката ГК трябва да направи детайлни снимки на запечатания пакет и достатъчно на брой снимки на отворената пратка. Целта на тази мярка е да не остане усещането у останали КК, че ГК е заменил поръчаните от тях части.
- ГК трябва да сортира и подготви частите за раздаване във възможно най-кратък срок.
- ГК ще раздаде частите в удобно за него време и на определено от него място.

Какви са задълженията на КК?
- КК заявява своето желание да участва в поръчката с публикуване на мнение в темата на поръчката. КК е наясно, че дължи на ГК изцяло левовата равностойност за частите, неговия дял от транспорта, както и всички останали такси, които се изискват от магазина.
- КК трябва да направи списъка с частите по описания начин - връзка. Имайте предвид, че след изпращане на архива на количката, не трябва да правите никакви промени в количката!!! Последващи промени в количката, ще се отразят и в поръчката.
- КК трябва да следи достатъчно често темата с поръчката, за да види всички промени в нея, както и да проследи публикуването на сметката.
- КК трябва да предаде изцяло сумата за поръчаните части, заедно с транспортните разходи и изискуемите от магазина такси, ако има такива в полза на ГК не по-късно от 2 работни дни от публикуване на сметката. Плащането трябва да бъде по един от обявените предварително от ГК начини за плащане.
- При неспазване на горното условие от даден КК, ГК има право да откаже добавяне на части в бъдещи поръчки на същия КК.
- При желание за участие на КК, но липса на възможност за плащане в рамките на определените за това 2 работни дни, то следва да се уведоми ГК, но преди да бъде добавени съответните неща. Решението за съответния казус се взима от ГК.
- КК е задължен да включи всички необходими му неща в максимално малко бачове. ГК има право да откаже добавки от по една част или такива с ниска стойност.
- ГК има право да откаже добавяне на части в магазини с фиксирано съотношение лот/цена, ако следват наказания от това или да ги добави след като КК е готов да покрие съответните наказания
- КК трябва да съобрази нужното време за пристигане на парите, според начина на изпращането им. Примерно, ако плащането е по Еконт, то парите пристигат на следващия ден, банка - обикновено на следващия работен ден.
- КК трябва да информира в темата на поръчката ГК за начина, по който е изпратил парите.
- КК трябва да организира получаването на частите от ГК възможно най-бързо, съобразявайки се с възможностите на ГК. Предаването на частите се осъществява на удобно място за ГК и в удобно за него време.

Настоящите правила не покриват 100% от възможните ситуации, но описват най-често срещаните.
БрикМания БГ не носи отговорност за осъществяването и воденето на публикуваните общи поръчки.
БрикМания БГ си запазва правото да променя настоящите правила.
« Последна редакция: 24, Ноември, 2015, 05:09:49 pm от Боби »

Неактивен DMitar

  • Глобален модератор
  • Супер маниак
  • *****
  • Публикации: 675
  • Пол: Мъж
    • Димитър Иванов
  • Набор: 1980
Re: Правилата на Общи поръчки от Бриклинк!
« Отговор #1 -: 18, Декември, 2015, 10:51:32 am »
Идеята е да има два вида правила за Общите поръчи - минимални правила & подробни правила:

Минимални правила - всеки, който иска да участва в Общи поръчки трябва да ги прочете и да се съобразява с тях. Те ще са кратки и ще съдържат най-важното и задължително като информация. Важно е да се опитаме да поддържаме нещата простички и лесни за разбиране и спазване от всички.

Подробни правила - това са препоръчителни правила, които биха улеснили ГК и КК. Препоръчителни значи, че никой няма да прави забележка или да се сърди ако някой пропусне или неспази съзнателно някои от тях. Всеки да счита, че щом спази минималните правила, значи е ОК. Ако нещо от подробните правила перманенто не е добре, може да го преместим от подробните правила в минималните правила. Нека времето и опита покаже!

Основната идея е, че натрупахме през годините солиден опит с общите поръчки и е добре да обърнем внимание и на по-дребни неща на пръв поглед. Безспорно някои правила не изглеждат важни, но когато се натрупат 10-20 по-дребни подробности на веднъж, те са равностойни на 5 големи. Така, че не мисля с лека ръка да махаме и да считаме определени неща за незначителни. Тук не става дума за издребняване или прекалена взискателност, а за ефективност и солидарност към ГК, които отделят от времето и силите си, за да може да се правят редовно общи поръчки.

Тук много ценно е това, че когато веднъж нещо е разписано в подробните правила, тогава е много лесно, при зададен въпрос от потребител да му посоча линк с точка номер. Така КК ще кликне на линка и ще прочете информацията, вместо да му пиша дълго съобщение как ГК би процедирал. Самото наличие на разписани подробни правила ще спестят много време и усилия на ГК. Част от тези подробни правила са нещо като "Често задавани въпроси".
« Последна редакция: 18, Декември, 2015, 11:01:32 am от DMitar »
Димитър Иванов, София
Фен на Лего Стар Уорс!
http://brickset.com/search/?ownedBy=DMitar

Yoda: Stopped they must be; on this all depends. Only a fully trained Jedi Knight, with the Force as his ally, will conquer Vader and his Emperor.

БрикМания БГ - Лего обществото на България

Re: Правилата на Общи поръчки от Бриклинк!
« Отговор #1 -: 18, Декември, 2015, 10:51:32 am »