Е, какво качество търсиш от "татуирани тревоманчета" дизайнери, маркетолози и т.н.?! Разбира се, че всичко гореописано води до не просто застой, а направо регрес в идейното развитие на една такава компания. Много приличат в това отношение на компания за играчки от холивудски филм. Направо "Има нещо гнило в Дания."
Между другото, още от малък много съжалявах, че компанията е датска. В момента, в който го разбрах, помръкнах. Това е нация, която винаги се е отнасяла с презрение към нас, към източноевропейците, да не казвам и славяните (звучи тежко, но е така). Може би проблемът ми е, че понеже съм харесал адски много продуктите от самото начало, в допълнение съм потърсил и нещо повече... та направо съм стигнал до геополитическия казус в "играчковия" бизнес. Да, прекалено е, но си го мислех... и не е имало повод за промяна на мнението ми. Да не прекалявам с фобията, макар че не е безпричинна.
То в интерес на истината голяма част от служителите на фирмището от края на 90-те до наши дни идват отвъд океана, не заради друго, а защото там е родината на картон нетуърк и тем подобните анимационни битивита (да беше жив Уолт Дисни и идейните филмчета от онова време). Неслучайно днешните лего теми са такива. Факт е, че лего винаги са обръщали внимание преди всичко на американския пазар, защото е най-голям, по-платежоспособен. Смятат го за водещ от гледна точка на пазарните вкусове. За съжаление всеки пазар има различни изисквания. Ето, ние искаме нещо повече (да не казвам много повече). В европейските форуми също търсят различното и са недоволни от лего. Но колегите си решават потребителския проблем с големи поръчки от бриклинк, с чиито получени лего парчетии задушават мъката си по мечтани, но неизпълними официализирани сетове, части и т.н.
Лего отдавна е превърнато е нещо повече от играчки само за деца. В организацията не го ли виждат това, виждат го?! Има и много призиви по този въпрос. Но защо не правят лего за над 18?! Ще избият рибата. Сложно ли е? Не, разбира се. Защото настоящия набор от части, развиван през десетилетията, определено не е достатъчен, за да може човек да развие идеята си в широк аспект. Просто те ограничава и е спънка за нещо от типа "think out of the box". Мога да се обзаложа, че занимаващите се с лего играчката възрастни индивиди от 18 нагоре са много повече от занимаващите се с лего деца. И това се вижда в мрежата. Но в лего майка не ги е еня за "групите по интереси". Абе "модерна" фирмица...
Спирам с плюенето по тях. Стана ми по-леко. Да са живи и здрави и все така да ни ядосват! Дано във възможно най-кратки срокове да ги удари кризата, да се оптимизират, да станат клиентски ориентирана компания, щото иначе не си заслужава ядовете простата им пластмаса... Съмнява се да стане.
P.S. Това мнение се споделя от доста хора, вярно на моята възраст са, но сме обсъждали темата отпреди години и много от тях се отказаха от лего поради гореописаните причини. За съжаление лего майката не се променя.