Автор Тема: Ревю или връзки на тема ПНЕВМАТИКА  (Прочетена 4595 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен bbeettaa00

  • Супер маниак
  • *****
  • Публикации: 307
    • Наско Стоянов
  • Набор: 1981
Ревю или връзки на тема ПНЕВМАТИКА
« -: 09, Декември, 2014, 01:56:19 pm »
Имам предложение за тези, които имат някакви наблюдения върху пневматиката при лего, да направят някакво  ревю или да споделят ако могат и им се занимава, разликите в различните цилиндри и помпи..., нов и стар вид, с два или един отвор, каква е практичната разлика и прочие, каквото се сетите..., ако може и със снимки, ще е най-добре..., ако има директно някакви връзки към подобни ревюта, ще съм благодарен... (то дължината на цилиндрите е ясна...)
Ще съм радостен да споделите лични наблюдения..., ние все още нямаме нищо от тази сфера... и за това ни е интересно...
Благодаря...

Активен vladoniki

  • Администратор
  • Супер маниак
  • *****
  • Публикации: 4911
  • Пол: Мъж
    • Владо Никифоров
    • Светът на Владо
  • Набор: '82
  • Телефон: 0888897207
Re: Ревю или връзки на тема ПНЕВМАТИКА
« Отговор #1 -: 27, Декември, 2014, 08:06:56 pm »
Ето и първият пневматичен компонент, до който успях да се докопам днес - благодарности на Васко!

x189c01 Pneumatic Cylinder with 2 Inlets Small (32mm)

Не успях да намеря информация колко пъпки е дълъг, а само това "32мм", което се вижда от описанието на частта. Оказа се, че това (32мм) е височината/дължината на самия цилиндър - долната част. А целият габаритен размер е точно 5 пъпки в сгънато положение и 7 пъпки в разгънато.

Не мога да пробвам колко мощен е, тъй като все още нямам помпа, с която да го задвижа. Снимки имам. :)





Никога не съм бил фен на пневматиката, но наскоро реших да събера 8110 на части, а в него има не малко пневматика.

Преди време бях чел в Евробрикс-а (ако не бъркам), че може да се използват и маркучи, който не са Лего, но пасват като размер. Въпросът ми е дали някой е намерил работещо подобно решение?

Неактивен Akeyzerr

  • Супер маниак
  • *****
  • Публикации: 163
  • Пол: Мъж
    • Ангел Топорчев
Re: Ревю или връзки на тема ПНЕВМАТИКА
« Отговор #2 -: 28, Декември, 2014, 01:13:05 pm »
Преди време бях чел в Евробрикс-а (ако не бъркам), че може да се използват и маркучи, който не са Лего, но пасват като размер. Въпросът ми е дали някой е намерил работещо подобно решение?

Аз намерих - маркучляка от медицинските системи за вливане пасва перфектно. Освен това е прозрачен, дълъг(така де - по-дълъг от най-дългите леговски) и може да се реже на каквато дължина потрябва.
Друго решение(което не съм пробвал) са маркучетата от бензиновите системи на хоби RC модели - лодки, самолетчета и т.н. Тези не ги знам къде ги има по БГ пазара, нито на какви цени вървят.

---

Лего пневматиката трябва да се съхранява разкачена. Иначе тръбичките слепват за пластмасата и се пукат/нацепват по края и трябва да се скъсяват.

Активен vladoniki

  • Администратор
  • Супер маниак
  • *****
  • Публикации: 4911
  • Пол: Мъж
    • Владо Никифоров
    • Светът на Владо
  • Набор: '82
  • Телефон: 0888897207
Re: Ревю или връзки на тема ПНЕВМАТИКА
« Отговор #3 -: 28, Декември, 2014, 01:17:04 pm »
Аз намерих - маркучляка от медицинските системи за вливане пасва перфектно.

Ангел, благодаря! :)

Мисля да ги използвам, докато събера леговските, тъй като в този модел (8110) са доста като цветове и дължи и ще отнеме време. :)

Неактивен bbeettaa00

  • Супер маниак
  • *****
  • Публикации: 307
    • Наско Стоянов
  • Набор: 1981
Re: Ревю или връзки на тема ПНЕВМАТИКА
« Отговор #4 -: 22, Март, 2015, 09:27:08 pm »
Вече се сдобихме с 2 бр. цилиндри и една помпа, представяме снимки за сравнение... Впечатлен съм, че цилиндъра се разгъва и свива плавно с някъде едно и половина натискания на помпата, може би това при по-големи натоварвания ще се промени... Маркучите са медицински, пасват идеално и са лесно достъпни и без пари... Направихме една вишка и се сетихме да я снимаме след като я разглобихме...



« Последна редакция: 23, Март, 2015, 06:08:28 pm от vladoniki »

Активен vladoniki

  • Администратор
  • Супер маниак
  • *****
  • Публикации: 4911
  • Пол: Мъж
    • Владо Никифоров
    • Светът на Владо
  • Набор: '82
  • Телефон: 0888897207
Re: Ревю или връзки на тема ПНЕВМАТИКА
« Отговор #5 -: 23, Март, 2015, 06:10:24 pm »
Съвет - махни оксидацията, защото ще раздере уплътненията на цилиндъра и ще започне да излиза въздуха през тях. Аз използвам ВД40 - лесно се чисти.

Неактивен bbeettaa00

  • Супер маниак
  • *****
  • Публикации: 307
    • Наско Стоянов
  • Набор: 1981
Re: Ревю или връзки на тема ПНЕВМАТИКА
« Отговор #6 -: 23, Март, 2015, 07:18:01 pm »
ок, много си мислех с какво да направя това, че да не се повреди нещо...

Активен vladoniki

  • Администратор
  • Супер маниак
  • *****
  • Публикации: 4911
  • Пол: Мъж
    • Владо Никифоров
    • Светът на Владо
  • Набор: '82
  • Телефон: 0888897207
Re: Ревю или връзки на тема ПНЕВМАТИКА
« Отговор #7 -: 23, Март, 2015, 07:27:19 pm »
Тествано - пръскаш с ВД40, да поседи 3-4 минути, търкаш с нещо по грубо - примерно гъба за съдове (тази по-грубата страна), изплакваш хубаво със сапун и вода. Забърсваш, пръсваш малко ВД40, за да го изсуши (поне буталото), 5-10 по резки прибирания и изваждания, за да "изплюе" останалата вода. След ден-два пак пробваш дали ще "изплюе" вода. Това е, металната част става като нова. Не се опитвай да чистиш ВД-то - то засъхва в съвсем тънък слой и пази и занапред.
 :)

Неактивен iorun

  • Глобален модератор
  • Супер маниак
  • *****
  • Публикации: 521
  • Пол: Мъж
    • Ивайло Дамянов
Re: Ревю или връзки на тема ПНЕВМАТИКА
« Отговор #8 -: 24, Март, 2015, 09:24:28 am »
Благодаря, ценно

Неактивен opellego

  • Супер маниак
  • *****
  • Публикации: 1089
  • Пол: Мъж
  • Стефан
Re: Ревю или връзки на тема ПНЕВМАТИКА
« Отговор #9 -: 28, Март, 2015, 02:06:44 pm »
Като чета и гледам снимките почва да ми се върти идея в главата. Система с бутало която да контролира смяната на стрелките на влаковите релси. За да е по-голямо предизвикателството - може да се направи и с дистанционно. Само още не съм си го представил на 100% . Чудно ми е какво може да контролира посоката на буталото дистанционно ( нещо да замени 3 степенното копче за въздуха ).

Неактивен ender

  • Супер маниак
  • *****
  • Публикации: 338
  • Пол: Мъж
    • Владимир Йосифов
    • brickset
  • Набор: 86
Re: Ревю или връзки на тема ПНЕВМАТИКА
« Отговор #10 -: 28, Март, 2015, 03:39:10 pm »
Нещо не мога да го издиря, но имаше видео (може би дори в този форум) как дистанционно се движи селектора на gearbox, чрез М-мотор на принципа на буталото
Не го обясних много добре, ама преобразуваме въртеливо движение в праволинейно.
Ако М не върши работа, понеже ти трябва точно положение без видимост, тогава сервото със сигурност би помогнало

Едит: след повторен прочит ми се струва абсурдно, щото може да ползваш сервото директно... :-[
« Последна редакция: 28, Март, 2015, 03:56:25 pm от ender »

Неактивен opellego

  • Супер маниак
  • *****
  • Публикации: 1089
  • Пол: Мъж
  • Стефан
Re: Ревю или връзки на тема ПНЕВМАТИКА
« Отговор #11 -: 28, Март, 2015, 04:40:01 pm »
Не колега, то беше интересно заради самата идеята. Иначе ако ще да е с двигател в нета намерих много клипове как е направено самото нещо. Нужни са мотор, IR приемник, кутия за батерии, дистанционно и шепа части - общо взето около 100лв инвестиция за реализирането  :)

Активен vladoniki

  • Администратор
  • Супер маниак
  • *****
  • Публикации: 4911
  • Пол: Мъж
    • Владо Никифоров
    • Светът на Владо
  • Набор: '82
  • Телефон: 0888897207
Re: Ревю или връзки на тема ПНЕВМАТИКА
« Отговор #12 -: 28, Март, 2015, 04:44:40 pm »
До колкото си спомням, стрелките на влаковите релси се сменяха доста трудно - с голямо усилие. Не съм пробвал, но ми изглежда, че пневматиката няма да се справи.

Неактивен opellego

  • Супер маниак
  • *****
  • Публикации: 1089
  • Пол: Мъж
  • Стефан
Re: Ревю или връзки на тема ПНЕВМАТИКА
« Отговор #13 -: 28, Март, 2015, 04:58:00 pm »
Виж , не съм предположил. Значи ще почакам да пристигнат стрелките и тогава ще мислиме идеи. Аз имам няколко мотора и кутии за батерии от сетове от 92-ра. Дали ще може да им се върже IR приемник на тях? Четох тука за някакъв преходен кабел между двата стандарта, но така и не съм чул/видял някой който да го е пробвал.

моторче:
http://www.toysperiod.com/lego-set-reference/technic/supplemental/lego-8720-motor-set-9v/

кабел:
http://shop.lego.com/en-US/LEGO-Power-Functions-Extension-Wire-8886


Според FAQ сайта на лего:

3. Can I use Power Functions elements with my old 9V elements?
Yes, with 8886 Power Functions Extension Wire  or 8871 Power Functions Extension Wire 20” you can use most of the 9V elements with Power Functions.
« Последна редакция: 28, Март, 2015, 04:59:48 pm от opellego »

Активен vladoniki

  • Администратор
  • Супер маниак
  • *****
  • Публикации: 4911
  • Пол: Мъж
    • Владо Никифоров
    • Светът на Владо
  • Набор: '82
  • Телефон: 0888897207
Re: Ревю или връзки на тема ПНЕВМАТИКА
« Отговор #14 -: 28, Март, 2015, 07:06:57 pm »
Да, има преходен кабел, с който можеш да използваш старата кутия за батерии и към нея да включиш приемник и от новите мотори. Обратният вариант (нова кутия и стар мотор) е малко по-сложен - трябва да имаш някоя "електрическа плочка":

Electric, Plate 2 x 4 with Contacts





БрикМания БГ - Лего обществото на България

Re: Ревю или връзки на тема ПНЕВМАТИКА
« Отговор #14 -: 28, Март, 2015, 07:06:57 pm »