Владо, разбирам че си ядосан за скъсаната пратка, но не си мисли, че е по-добре да ти се загуби пратката. Това може би е най-лошия вариант. Нямам опит със загубени пратки по пощата, но със сигурност не е лесно и не е бързо вземането от парите от застраховката.
Първо по закон нямат право да отварят пратката без твое присъствие, проблема е, че никой няма да ги съди за това. Можеш да подадеш официално оплакване с жалба, на която никой няма да обърне внимание и да те обезщети по някакъв начин.
Принципно ако искат да отварят пратката ти за проверка, трябва да те извикат ти да го направиш и те да си направят оглед.
Това, което се сетам, че може да направиш е за снимаш пратката и да пратиш снимка на продавача и да искаш някакви пари обратно или отстъпка от следваща поръчка. На пръв поглед не изглежда честно, защото не виждам какво той е виновен, че идиотите в бг не спазват законите. Но на второ четене риска за продавача и купувача трябва да е на 50%. Единия продава и трябва да е наясно, че носи отговорност и риск и ако нещо се случи да поме своя дял. Разбира се, абсолютно всичко зависи от цената, ако продава скъпо, трябва продавача да има повече съпричастност. Ако продава на добра цена може да напише в Store Terms, че не иска да поема никаква отговорност за счупени при транспорт или проверка неща от пратката. И от тук всеки си преценява.
Това е лично мнение, а не правила на бриклинк или на друг магазин.