• Welcome to БрикМания БГ - Лего обществото на България.
 

Как да купуваме през Bricklink?

Започната от vladoniki, 01, Септември, 2010, 07:55:03 AM

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

l-donovan

Иван Веселинов Христов
http://brickset.com/search/?OwnedBy=l-donovan

vladoniki

Моля те, кажи с 2 думи как става цялата работа през Гъбко? Как казваш на продавача, че стоката трябва да отиде в UK, а не в БГ? Съгласяват ли се продавачите, след като адресът ти е различен?

l-donovan

Извинявам се за предният пост (просто ми заляха компа с чаша вода).И по темата от Англия съм поръчвал сетове и части предимно малки (royal mail small packets) с въздушната поща много готино идват както каза Владо за максимум една седмица.Единствено имах проблем с един голям сет 6077 забавиха ми го и беше целия изпочупен(беше опакован добре,но кутията беше намачкана много брутално),което няма никакво съмнение,че е станало в България.Винаги са пристигали в пощата и само един път ми го доставиха в къщи с Интерлогистика и беше както днес Владо го е получил т.е събота,но беше работен ден!А аз имам едно питане.Когато ми се беше загубил този сет много разправии имах в пощата и жената там ми каза,че от Англия както е в моя случай с самолет идва директно в България и ако се загуби няма как да се проследи или подобна тапотия,при положение,че им предоставих всички данни на подателя,адрес,фирма и офис от който е изпратен в Англия.На някой случвало ли му се е да му се загуби пратка и да му кажат от пощата,че нищо не могат да направят?
Поздрави!
Иван Веселинов Христов
http://brickset.com/search/?OwnedBy=l-donovan

vladoniki

При мен една пратка от Германия се забави страшно много, казах на продавача да задейства процедура по търсенето й. Междувременно пратката пристигна и аз го информирах, но процедурата по търсенето й беше започнала. Сигурно след седмица цъфнаха на врата ми и ме попитаха дали съм получил пратката, така им излизало по документите. Разбира се потвърдих. Та явно имат някакви механизми да издирват загубени пратки, макар и да изглежда малко съмнително.  :) Но винаги изпращачът може да задейства нещата до колкото разбирам.

Боби

Аз имам загубена пратка. Бях купил от Англия LEGO 7962 - Anakin Skywalker and Sebulba's Podracers. Сета е един от най големите. Продавача беше много учуден като му казах, че не съм го получил. Такъв голям и скъп сет се получавал срещу личен подпис, той така спомена. Минаха около 40 дни в чакане, обикновено пристигат за до 6-7 дни. На 43-тия ден му казах, че завеждам дело в Пейпал, върна ми веднага парите и каза че ще го потърси чрез Роял Майл. Като получател никакво търсене не може да се направи, единствено е възможно от страна на пращащия...

DeMonica

Цитат на: Боби - 30, Септември, 2012, 07:55:51 PM
Аз имам загубена пратка. Бях купил от Англия LEGO 7962 - Anakin Skywalker and Sebulba's Podracers. Сета е един от най големите. Продавача беше много учуден като му казах, че не съм го получил. Такъв голям и скъп сет се получавал срещу личен подпис, той така спомена. Минаха около 40 дни в чакане, обикновено пристигат за до 6-7 дни. На 43-тия ден му казах, че завеждам дело в Пейпал, върна ми веднага парите и каза че ще го потърси чрез Роял Майл. Като получател никакво търсене не може да се направи, единствено е възможно от страна на пращащия...

Твоя е бил свестен, мен просто ми се натърти, че не за първи път ми бил загубен пакета, така че най-вероятно вината е при мен и няма рефънд :(
Ей така си виси сега поръчката от два месеца...
Атанас Каприев, гр. София

http://brickset.com/sets/ownedby-DeMonica

hooky

Цитат на: DeMonica - 30, Септември, 2012, 08:27:43 PM
Твоя е бил свестен, мен просто ми се натърти, че не за първи път ми бил загубен пакета, така че най-вероятно вината е при мен и няма рефънд :(
Ей така си виси сега поръчката от два месеца...

Е как така, не заведе ли дело в Пейпал, от там не мисля че е възможно да получиш такъв отговор.
Николай Алексиев
Brickset колекция

vladoniki

Цитат на: hooky - 30, Септември, 2012, 08:59:20 PM
Е как така, не заведе ли дело в Пейпал, от там не мисля че е възможно да получиш такъв отговор.

Даже е задължително да пуснеш диспут. До момента винаги съм получавал рефунд.

DeMonica

Ами оправданието на всички е, че щом нямаш каско, значи загубената пратка си е твоя грижа.
Атанас Каприев, гр. София

http://brickset.com/sets/ownedby-DeMonica

gogo29

Точно обратното е!!!! Застраховката се прави за сигурност на изпращащият, защото ако ти не си получил стоката виновният не си ти "купувача". Това , че не си направил застраховка не значи че не трябва да получиш стоката.За транспорта отговаря изпращача. Ако пък изпращача по някакъв начин загуби пратката на него ще му възстановяват някаква част от застрахованата стока, а Пей пал в 99% ти връщат твоите пари  ;) Така че диспут в Пейпал и задължителен  :)

DMitar

И аз ще кажа диспут е задължителен. Още повече, че даже и без застраховка вече съм на 99% сигурен, че всяка международна пратка има някаква включена застраховка в цената на транспорта. Трябва и продавача да е написал стойността на пратката разбира се. Вероятно за всяка страна стойността на включената застраховка е различна.

Относно Габко, стъпки:
1. Правиш регистрация в сайта им
2. Влизах в акаунта си и виждаш адрес в англия и ID на регистрацията. Тях ги пращаш на продавачите като твои контакти - ID, твоето име и на Габко офиса в Англия.
3. Когато пратката пристигне в офиса в Англия следиш на кой курс камион ще я сложат по датите. Всички пратки, които са в офиса им ги качват на курса, който следва.
4. Маркираш удобен офис в София за получаване в аканта си
5. Следиш курса и като пристигне, отиваш и плащаш 2.2 лв на килограм.
Димитър Иванов, София
Фен на Лего Стар Уорс!
http://brickset.com/search/?ownedBy=DMitar

Yoda: Stopped they must be; on this all depends. Only a fully trained Jedi Knight, with the Force as his ally, will conquer Vader and his Emperor.

l-donovan

Днес получих едни части от Англия и пак ми ги доставиха с Интерлогистика.Попитах служителя и той ми каза,че някой от по-скъпите неща ги доставяли с Интерлогистика  ;)
Иван Веселинов Христов
http://brickset.com/search/?OwnedBy=l-donovan

vladoniki

Ситуация от днес, с молба за мнение. :)
В понеделник пуснах поръчка към магазин в Германия, поръчката е едва 3 лота, тоест лесна за обработка. Магазинът има страхотен фийдбек. Няколко минути след като пуснах поръчката, статусът й се промени в "Processing". Фактура до момента не съм получил. Писах 2-3 пъти междувременно на продавача - отговор няма, а продавачът почти постоянно е на линия в Бриклик.
Днес пуснах молба за прекратяване на поръчката - до момента никаква реакция. Сблъсквали ли сте с подобна ситуация, какво да очаквам?

П.С. Междувременно пуснах поръчката си към друг магазин - веднага я обработиха, фактурираха и даже вече пътува, при положение, че я направих днес ранния следобед.

DeMonica

За мен германците са печално известни с неграмотния си английски. Може просто да не те е разбрал :)
Сега сериозно - просто трябва малко повече търпение. Мисля, че ще те потърси утре.
Атанас Каприев, гр. София

http://brickset.com/sets/ownedby-DeMonica

Akeyzerr

Цитат на: vladoniki - 21, Ноември, 2012, 08:43:27 PM
Ситуация от днес, с молба за мнение. :)
В понеделник пуснах поръчка към магазин в Германия, поръчката е едва 3 лота, тоест лесна за обработка. Магазинът има страхотен фийдбек. Няколко минути след като пуснах поръчката, статусът й се промени в "Processing". Фактура до момента не съм получил. Писах 2-3 пъти междувременно на продавача - отговор няма, а продавачът почти постоянно е на линия в Бриклик.
Днес пуснах молба за прекратяване на поръчката - до момента никаква реакция. Сблъсквали ли сте с подобна ситуация, какво да очаквам?

Да не би магазинът да е Babba's Brickland? Аз го чаках една седмица за фактурата и още седмица да прати поръчката, но днес си я получих и всичко беше ок, а частите - като нови.

Akeyzerr